onsdag 2 januari 2013

Seg uppdatering och BVC

Jag måste be om ursäkt för min totalt värdelösa uppdatering, men det har sina anledningar. Jag håller på att skriva på en års summering som jag hoppas ska komma upp snart. Nyår firades hemma hos mina föräldrar, där vi också sov över. sen åkte vi hem dagen efter och igår försökte vi ta vara på dagen så gott vi kunde eftersom Tobias var tvungen att börja jobba idag igen. Så idag är första dagen som jag är helt ensam med Neo, lite nervöst, men det ska nog gå bra, hittills har jag ju klarat mig bra.

Idag stod dock ett besök hos BVC på mitt och Neos schema. Så igår ställde jag alarmet på klockan 07.00 för att hinna med allt eftersom vi skulle vara på BVC vid klockan nio. Vid 05.30 så vaknade vi och Neo fick då äta. Sen hoppades jag att vi skulle kunna sova i iallafall en timme, men nej då, Neo ville vara vaken. Så vi mös lite i soffan istället. Och när klockan var sju så somnade Neo, självklart haha. Men det var skönt för jag kunde då göra mig själv iordning i lugn och ro.

Men sen när klockan var tjugo över åtta så började jag göra Neo klar för att gå, men då valde han att kissa på sina kläder, två gånger tillochmed så jag fick krångla en massa och när jag var själv så var det ju ännu svårare och tog mycket längre tid. Andra gången han kissade på kläderna var klockan tillochmed kvart i. Så det blev verkligen stressigt för min del. Ännu stressigare blev det när jag skulle släpa ner vagnen och ta mig till BVC, klockan var fem i när jag började gå. Men jag kom bara cirka två minuter sent. Det var tur det!

Jag höll på att få en chock när jag la ner Neo på vågen. För 6 dagar sen så vägde han 4755 gram och idag vägde han så mycket som 5210 gram. Han har gått upp cirka 500 gram / ett halvt kilo på bara 6 dagar!! Huvudomfånget var idag 38,4 cm, sist låg det på 37,8. Längden var dock densamma idag alltså 60 cm. Våran stora kille!

Nu ligger han och myser här i soffan bredvid mig, han vaknar nog snart och vill ha mat så jag uppdaterar nog mer senare idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar