torsdag 7 februari 2013

En fullspäckad dag

Idag har jag och Neo haft en riktigt fullspäckad dag. Vi vaknade tidigt idag, runt halv sju ungefär. Sen så behövde Neo äta och få ny blöja sen kunde mamma passa på och ta en dusch. Idag hade vi nämligen mannen i huset hemma på förmiddagen.

Sen så gjorde vi oss klara för idag så var det nämligen föräldragrupp! Föräldragruppen är en fortsättning på gravidgruppen vi gick på innan förlossningen. Det var bara tre stycken par i vår grupp, men det gör inte så mycket för det är ganska skönt med en liten grupp. Vi fick äntligen se de andras barn och gud så söta de var, två fina flickor! Dock så var de 1 respektive 2 månader äldre än Neo och alla tre barnen vägde 7,5 kilo!  haha lite lustigt sammanträffande.

Vi var där väldigt länge och hade mycket att prata om, när man får barn så får man så himla mycket gemensamt. Sen så gick vi och handlade för att sen gå hem. Jag slängde i mig en matlåda från igår, ammade Neo och sen bestämde jag mig för att åka hem till mamma. Där hade vi det trevligt i några timmar. Neo låg en stund på vardagsrumsgolvet och då tyckte kusin Sigrid att hon också ville ligga på en filt på golvet så hon la dit en filt, söta unge! Sen så lekte Neo lite med sin ap-leksak, han tyckte jättemycket om den!

Vid 6-tiden åkte vi hem till pappsen som längtade väldigt mycket efter oss. Sen så har vi nu tagit det lugnt. Livet är underbart!

Lite bilder från idag:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar