måndag 18 februari 2013

Förlåt för torkan

De senaste dagarna har vi haft fullt upp. Därför har jag inte bloggat som förut. Så nu tänkte jag lägga upp ett inlägg om vad vi hittat på i helgen och sen ett om vad vi gjort idag.

På lördagen så var vi inne i Örebro med min syster. Vi åkte först ut till Netonnets lagershop, där köpte vi vår fina Canon EOS 600D systemkamera, (vi är supernöjda med den). Efter att vi varit där så tog vi oss ut till marieberg, där vi shoppade loss.

Inhandlade en massa kläder till Neo. Mest i storlek 74 men även lite i storlek 80, ifall han inte slutar växa.
Sen så gick vi till PACO's och åt lunchbuffé, de har pizza, nachos, tacos, pasta, enchiladas och sallad. Jag åt två pizzabitar och en enchiladabit och blev helt mätt. Sen så reagerade folk tydligen väldigt starkt på att jag ammade där mitt i restaurangen. De flesta unga och de som jobbade där kollade snett på mig. Jag ger mitt barn det bästa han kan få och folk kollar snett, har de ingen vett? Något så naturligt som att amma tycker de tydligen är fel. Jag ignorerade dem och glodde tillbaka, jag är stolt över att jag ammar, det är inget man ska behöva skämmas för.

När vi åkt hem från Örebro så åkte vi hem till mina föräldrar i några timmar innan vi åkte hem. Sen blev det söndag.

Igår, söndags alltså, då hade vi en städ och rensar dag. Vi passade på att städa och rensa våra två förråd, och för att jag och Neo skulle kunna vara med och hjälpa till så slängde jag på mig bärselen, tog på honom en stickad overall, sockor, vantar och mössa.



Neo somnade efter en kvart och blev snabbt väldigt tung åt min rygg, så jag hade ryggvärk resten av kvällen sorgligt nog, var ju jättepraktiskt att ha med honom så. 

Sen tog vi det bara lugnt på kvällen. 

7 kommentarer:

  1. Det där med amningen är så himla fjantigt! Jag satte mig lite fint i ett hörn på MC Donalds för att amma och tog en filt över Charlies huvud för han trivs med det och sen började jag amma och gud med blickar! Visst man behöver väl inte sätta sig och flascha men för tusan bebis måste ha mat och mammas mat är det bästa! Men de kanske vill lyssna på en gallskrikande jätte hungrig bebis i stället för en nöjt suttande bebis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är superlöjligt! Kollade folk då?? Det är ju helt sanslöst! Jag satt mot ena väggen inne i resaurangen, men jag hade ingen filt över, Neo tycker inte om när man har det, då släpper han bara hela tiden. Det var ju inte som att jag satt med tutten framme bara för att, nej han låg ju för hela tiden, man ser inte mer än kanten av bröstet. När han ammat färdigt så brukar jag vara riktigt snabb dit med ett inlägg, så bröstvårtan kanske syns i max fem sekunder. Jag visar inte mer än vad de som går med transparanta tröjor. Det är fel att det har blivit så tabu med amning.

      Radera
  2. Håller med dig till fyllo. jag är stolt över att jag kan amma mitt barn! det är den bästa gåvan jag kan ge honom och billigt blir det för oss också! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jag också! Precis, billigt och bra! ;)

      Radera
  3. Bara att inte bry sig:) Har dom aldrig sett ett bröst förut eller?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej precis :) Nej, det kan man ju verkligen undra med tanke på deras reaktion :O

      Radera
  4. Det är det mest naturliga som finns det är bara vissa som gjort brösten till något sexobjekt, vilket det inte är, det är naturens nappflaskor! :D Folk tycker det är gulligt att se en kalv eller ett föl dia men inte en människobebis som ammas. Människor är konstiga!

    SvaraRadera