onsdag 13 februari 2013

Perfekt snutte

För några veckor sen så fick vi en bebisfilt av Tobias farmor och farfar, den har jag sovit med några nätter så den ska få min lukt på sig. Och Neo älskar den verkligen. Om man vill att han ska sova utan att behöva vagga honom eller liknande så är det bara att ge honom snutten. Han ligger just nu här bredvid mig och gosar med den.

Jag försöker bära/vagga honom så lite som möjligt eftersom jag sträckte ryggen i måndags och den fortfarande gör väldigt ont, så snutten är en liten räddning tills pappsen kommer hem och kan hjälpa att bära lite. Jag vill dock bära och gosa hela tiden, men för ryggens skull så är det nog bäst om jag tar det lugnt.

2 kommentarer:

  1. Hur mkt sover Neo på dagarna? Min tjej har kommit in i nån fas nu när det är skitsvårt att söva henne, fast hon är hur trött som helst. Och när hon väl somnar så vaknar hon efter bara en liten stund. Frustrerande och synd om henne :/ På nätterna sover hon dock väldigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu, han sover en lång period på dagen, någon gång mellan 10-13. Sen så sover han mest korta stunder. Kanske 2-3 gånger varje dag. De stunderna är som längst en halvtimme. Han är också lite svår ibland, men för det mesta så somnar han ganska lätt. Det kanske blir lättare snart :)

      Radera