fredag 22 februari 2013

Man kan aldrig veta

Innan man får ett barn så har man ingen aning om hur livet kommer se ut efter barnet kommer ut ur magen. Man kan inte veta att de viktigaste samtalen man kommer ha om dagen kommer handla om bajs och rap. Man kan inte veta hur mycket man kommer älska sitt barn. Man kan inte veta hur nätterna kommer kännas. Man kan inte veta vad man som förälder kommer föredra för saker.

Man är nästan totalt ovetande. Man blir helt överväldigad av nya känslor och intryck. Jag har haft hand om mina syskonbarn väldigt mycket, men jag visste inte hur det skulle bli att ha ett eget barn.

Jag visste inte att jag skulle ligga vaken om natten när min son är sjuk, bara för att se så att han andas, min sömn spelar liksom ingen roll. Jag visste en sak, att jag skulle älska honom mer än något annat, men det jag inte visste var just hur mycket det kunde vara. Han är verkligen mitt allt, livet innan han föddes känns totalt meningslöst, allt var bara en resa till att få honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar