tisdag 5 februari 2013

En riktig kloss!

Nu har jag och Neo kommit hem från BVC. Som vi gissade då så hade ju självklart Neo växt en hel del.

1 månad: 
Längd: 60 cm
Vikt: 5860 gram
Huvudomfång: 38,4 cm

(Dagens kontroll) 2 månader:
Längd: 65 cm
Vikt: 7495 gram
Huvudomfång: 40,8 cm

Det blev ett ganska långt besök. Tobias kunde gå ifrån på jobbet en stund så han kom och mötte oss utanför. (Han fick följa med oss hem också för det var så jäkla halt på vägen dit och höga snövallar, jag fick ju kämpa som bara den för att ta mig dit med vagnen) Neo bara skrattade och var nöjd som vanligt under besöket. BVC sköterskan sa "vilken kloss!" och skrattade när hon lyfte upp han. Det är min kille det, stor och bastant!

Sen så fick jag fylla i en enkät om hur jag mår, för att de ska kunna upptäcka om man har en förlossningsdepression. Men det hade jag ju inte, som jag redan visste. Jag har varit deprimerad i tonåren, så jag vet ganska mycket om sånt. Så nu när jag är som  lyckligast så är det omöjligt för mig att vara deprimerad. Jag har ju fått en sån viktig mening med livet!


Mammas älskling! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar