måndag 18 februari 2013

Ute i svängarna

Idag skulle vi egentligen ha en stanna-inne-baka-och-städa-dag, men det blev lite ändrade planer.

Inatt sov Neo cirka 7 timmar i sträck, så när han tillslut vaknade så var mina bröst extremt sprängfyllda, fick både pumpa och få honom att äta samtidigt, fyllde en och en halv flaska med pumpen. Sängen fick även en hel del mjölk i sig.

Sen så gick vi upp och åt frukost. Sen så ringde jag till barnmorskan, eftersom man inte får bli gravid förens 18 månader efter ett kejsarsnitt, så tyckte jag att det var extremt viktigt att skaffa ett skydd. Så jag sa att jag ville boka tid och hon hade en tid redan idag vid klockan ett, så vi duschade och åt mat och sen gav vi oss ut i det milda vädret.

Jag berättade för henne att jag hade läst om p-stav och att det var en sån jag ville ha, sen fick jag också prata lite om förlossningen med henne, och hur jag tyckte att det hade gått eftersom hon var min barnmorska under graviditeten. Hon fixade ett recept på p-staven och satte på bedövningssalva med ett plåster på min arm. Sen sa hon att jag skulle komma tillbaka om cirka två timmar för att det tog en stund för den att verka.

Så vi gick ut och ner på byn. Där passade vi på att fördriva tiden, vi gick in på ICA och inhandlade saker att baka med eftersom jag dem senaste dagarna har haft ett sådant baksug. Sen gick vi till apoteket för att hämta ut p-staven.

Efter att ha varit och handlat så träffade vi min mamma och följde med henne till hennes jobb. Där passade vi på att mata Neo och byta blöja på honom. Efter att ha varit där i cirka 40 minuter så begav vi oss ut igen, eftersom det inte hade gått riktigt två timmar från jag fick bedövningssalvan så gick vi även in på den lokala bokhandeln, där köpte vi ett fint fotoalbum som vi ska ha Neos bilder i.

Nu hade klockan börjat närma sig tre, så vi gick tillbaka till vårdcentralen för att sätta in p-staven. Vi satt ett tag och väntade, men Neo sov hela tiden. Sen gick vi in, barnmorskan tog av plåstret och tvättade armen, sedan stack hon mig och satte in p-staven, efter det så begav vi oss hemåt.


På vägen hem så träffade vi Erika och stod och pratade med henne en stund. Sen gick vi förbi hemma och ställde in baksakerna och fotoalbumet, sen hade vi tänkt gå och handla mejerivaror på den lilla butiken precis bredvid oss men bestämde oss för att gå till min bror och hälsa på honom och hans dotter Ebba.

Vi stannade hos dem i någon timma, det var trevligt och Neo fick mysa med sin kusin. Sen gick vi till ICA och handlade lite kvällsmat. Nu på kvällen har vi bara tagit det lugnt och badat Neo, imorgon är det babymassage så nu ska vi gå och lägga oss och vila ut oss för det.

Godnatt allihopa. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar