onsdag 20 februari 2013

Våga amma

Jag har tänkt väldigt mycket på den där incidenten som hände när vi var på PACOs och åt, jag ammade ju där efter att vi ätit färdigt och fick väldigt onda blickar.

Det är ju helt sjukt att man ska få onda blickar för något så naturligt, jag ger min son det bästa han kan få och jag får onda blickar för det? Nej såhär borde det inte vara! Det var främst de yngre och de som arbetade där som kollade snett på mig.

Jag antar att de äldre ser det som naturligt medan de yngre tycker att det är "fel". Det här förstår jag inte för det får mig att tänka på hur jäkla många tonårstjejer som springer runt i transparenta linnen och tröjor, där de visar hela BH:n, det bryr sig ingen om minsann. Men att någon ammar publikt, det får man blickar för??

De äldre kollade också, men när de såg att jag kollade tillbaka så gav de mig bara vänliga blickar.

Jag tycker att vi som ammar ska stå på oss, vi ska inte ta någon skit. Fortsätt att amma bland folk, låt inte blickar störa er, för det gör verkligen inte jag, jag glor istället tillbaka.

I min nya favoritserie "The New Normal" så tar de upp det här ämnet och gör en kul grej av det, nämligen en flashmob. Tog med klippet här, kolla gärna på det!


Man blir ju nästan sugen på att göra så här själv!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, man ska bara glo tillbaka!
    Jag förstår inte varför folk ens glor och varför endel har så mycket emot det, det är en av dom naturligaste sakerna vi gör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Nej inte jag heller, de är ju superkonstiga.

      Radera