torsdag 7 mars 2013

3 Månader, utveckling

Idag blir Neo hela tre månader gammal. Han har funnits hos oss i tre månader och det känns helt galet, tiden går alldeles för fort och jag önskar att man kunde spara varje sekund. Men att se honom utvecklas och växa är det finaste som finns.

Den här månaden har han riktigt spurtat med sin utveckling.

Han pratar för fullt och svarar med joller om man pratar med honom,
han tycker att ansikten är väldigt intressanta speciellt de han känner eller de han får titta på en stund,
han skrattar för fullt och ler nästan ständigt,
han älskar att sitta och när man håller honom i sittande position framför sig så känner man ibland hur han stödjer upp sig själv i några sekunder,
om man lutar Neo bakåt i ens knä för att låta honom vila så gör han en sit-up typ,
han försöker verkligen sätta sig upp själv och han kommer en 5-7 cm framåt,
han klarar att hålla uppe sin vikt i stående position i några sekunder,
han har börjat älska att ligga på mage och när han ligger så så klarar han att hålla huvudet i vad som kallas 45 graders vinkel och det är väldigt sällan som han behöver vila någon enstaka gång kanske,
han stödjer huvudet helt i vanliga upprätta positioner,
han tar tag och håller i sina leksaker för att sen föra dem mot munnen
han känner igen mig och känner min lukt (han behöver inte ens vara hungrig för att leta efter bröstet när han kommer till mig)
han rullar runt från mage till rygg
han vänder sig mot höga ljud

och han är en helt underbar liten individ.

Jag har säkert missat något, men vad gör det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar