lördag 16 mars 2013

Lite bättre natt

Igår kväll var Neo rätt så missnöjd hela kvällen. Maten verkade inte duga åt honom, tror att jag hade dåligt eftersom han åt minst en gång i timmen, så vi försökte söva honom utan framsteg. Så då kom jag på att vi skulle lägga ner honom i sin spjälsäng och starta hans speldosa som sitter där, så han låg nöjt och kollade på den tills han somnade. Det var runt klockan 21-22. Sen så sov han faktiskt till 01, åt på båda brösten sen sov han vidare till 05, då han också åt på båda brösten. Men efter den amningen så var Neo pigg och ville att vi skulle gå upp, men när han fick ligga på min arm och ha nappen så somnade han efter en sund, men jag sov nog max en halvtimme osammanhängande fram tills när han vaknade helt 06.30 typ.

Så jag är ändå rätt nöjd, natten var mycket bättre än den förra. Vi har kommit på att han måste äta på båda brösten för att kunna sova längre, så om han somnar efter första bröstet så får man väcka honom genom att byta blöja eller liknande så han kan äta mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar