torsdag 28 mars 2013

Bumbo?

Neo har börjat bli irriterad på babysittern, eller han vill snarare inte luta sig bakåt i den utan han försöker sätta sig rakt i den.

Så nu har jag och Tobias börjat fundera på att köpa en bumbo till honom. Är det någon som har erfarenhet av en bumbo, är de bra? För jag tycker att de ser bra ut men jag skulle vilja ha någon annans åsikt.
Vi tänkte köpa till en lekbricka till den också. Det står att den kan börja användas från fyra månader.

Det sorgliga är att den ser ut som en potta.

6 kommentarer:

  1. Vi har en bumbo, som vi haft till sonen. Den är bra då den avlasta bakhuvudet som annars ofta ligger tryckt mot underlaget. När vi behövde duscha över sonen snabbt och lätt var det smidigt att sätta sonen i bumbon i duschen. Vi använde den mycket, fast under en kortare tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Jo jag tror att den kan vara riktigt bra faktiskt! Så vi valde att köpa en :)

      Radera
  2. Jag har hört mycket bra om Bumbo sa själv köpa en! :D

    SvaraRadera
  3. har också funderat på en sån men min dotter är inte så stark i ryggen än utan sitter som en ostbåge när man håller henne, då funkar det väl inte med en bumbo?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, alltså den är ganska hög runt om, Neo får jättebra stöd i den, så jag vet ärligt talat inte. Neo är inte heller så jättestark i ryggen.

      Radera