lördag 2 mars 2013

Lite nätshopping

Efter RS-viruset så har mamman här i lägenheten blivit extra försiktig. Så nu tänker jag verkligen inte åka till något köpcentrum eller liknande med Neo om vi inte måste. RS gör att han är extra känslig för förkylningar i ett halvår, så jag ser helst att Neo håller sig frisk så vi slipper sjukhuset.

Men kläder behövs när man har en sån här liten kille som växer superfort. Storlek 68 har varit litet åt Neo ett tag, så vi provade att köpa storlek 80 åt honom sist vi var och shoppade. Nu har han bodies i 80 och de är endast lite långa i armarna, det fixar vi med att vika upp. När man har ett barn som växer såhär mycket så går det runt 2000 kr varje månad (minst) på enbart kläder till honom, och då är det inga märkeskläder utan helt vanliga svenssonkläder från lindex, kappahl och h&m. Så att köpa en massa i 74 när han kan ha 80 känns ganska onödigt.

Så igår nätshoppade vi, beställde pyjamaser, bodies, byxor och strumpor ifrån kappahl och lindex, allt i storlek 80.

Och sen idag så var det dags för mig att få lite, beställde en ny dag-amningsbh och en natt-amningsbh. Det är ju lite svårt att hitta bh:ar i min storlek ens i riktiga bh-butiker. 80G är ingen vanlig storlek direkt, så jag får vända mig till internet, glammom har ett superbra utbud för oss med ovanligare storlekar och även för de med vanliga storlekar, sen så får man även skicka tillbaka om det inte passar, hur bra är inte det? :)

4 kommentarer:

  1. Tänkte på det när lillpojken var sjuk, tappade han massor i vikt då? Det är lite vad jag är orolig för skulle ske om ens barn blir ordentligt sjuk och inte orkar äta.. =( fast han ser ju frisk och kry ut nu =)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. När vi kom in till sjukhuset så låg han runt 8,49 kg, han gick ner som mest till 7,90 (under sjukhusvistelsen), sista vikten innan vi åkte hem låg på 8020 gram. Så han gick ner en hel del, han gick säkert ner lite också innan vi åkte in. Neo orkade inte äta överhuvudtaget, han gallskrek så fort jag gav honom bröstet, det var ett under att vi klarade oss ifrån ersättning, hade han inte vägt så mycket innan så hade vi nog behövt ersättning. Jag var ju livrädd också för mjölkproduktionens skull, men vi klarade ju oss :) ja nu är han pigg och orkar äta med stor aptit igen. :)

      Radera
  2. Åh herregud storlek 80 redan. nu blir mamma Anna nervös. det är vad jag tänkte att min plutt skulle ha när han är runt ett år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns helt sjukt, hans kusin Sigrid som är 21 månader böt just ifrån 80 till 86, hon är dock ganska liten för sin ålder, men klädaffärernaas riktlinjer säger att 80 är för en nio månaders bebis :O hoppas att Charlie inte växer riktigt lika fort :)

      Radera