måndag 4 mars 2013

En sån där dag...



Idag är en sån där dag då man verkligen känner hur skönt det är att vara mamma till en sån underbar liten bebis som alltid kan få en på bättre humör. Skulle inte han vara här idag så skulle jag nog krypa in under en sten och gömma mig tills allt kändes bättre.

Tro nu inte att jag är en sån där som tycker att det är jobbigt att vara mamma och är deppig av den anledningen, åh nej. Att vara mamma är det bästa som har hänt mig, det jag är deppig för är mitt utseende, som vanligt. Jag har haft en hel del sånna här dagar på sista tiden och de blir bara värre.

Jag kan då inte minnas ett enda tillfälle som jag sett mig själv i spegeln och mått bra. Än mindre sett en bild på mig själv och varit nöjd med den. 

Största anledningen till att jag just idag känner så här var att jag satt och kollade på kläder online och upptäcker att modellerna som bär + storlekar liknar mig bättre än de som har vanliga kläder på sig. Ska jag nu behöva börja använda sånna kläder? Jag skäms otroligt mycket för min upptäckt och jag vet ärligt talat inte hur lång tid det kommer ta innan jag vågar kolla på kläder igen....

Nej idag är en sån här dag då inte ett enda klädesplagg kommer sitta bra, varje liten skavank på min kropp kommer lysa med ett starkt sken och alla celluliter kommer vara stora som ett berg.

Nej, det är tur att jag har Neo iallafall....

2 kommentarer:

  1. Jag känner samma sak när det gäller min kropp och kläder, gick upp 23kilo och har många kvar att gå ner innan jag väger som jag vägde innan jag blev gravid..
    Sv; nä man håller sig gärna inomhus idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så jobbigt, jo jag gick ungefär upp samma, 24 kilo blev det här. Man är ju så glad att man fått så fina barn men det är inte kul hur kroppen ser ut. Tur att de finns där för att muntra upp oss :)

      Radera