söndag 10 mars 2013

Fredagen den åttonde


Bloggningen har varit lite på den dåliga sidan nu i helgen och det finns sina förklaringar till det. Jag försökte lägga upp några inlägg nu i efterhand för att de skulle passa bättre men resten lägger jag in efter. 

Tänkte börja skriva om fredagen den åttonde. Först på morgonen så kom min mamma (Neos mormor), min mammas kompis Carina, min syster Sofie och kusin Sigrid på besök och fika. Min syster fyllde 26 så hon hade med en god blåbärstårta. Neo fick också en jättefin onepiece ifrån Carina!

Sen så blev det dags för oss att gå till BVC, tre månaders vaccination stod nämligen på schemat. Men först vägning och mätning. Den här gången så stod vågen på 8265 gram. Han har alltså gått upp mer än 250 gram sen vi var på sjukhuset. Det är inte riktigt lika mycket som han brukar gå upp men vi hoppas att det beror på att han håller på att stanna av i växten lite och inte enbart beroende på att han varit sjuk. Längden låg på 67 cm. Vi jämförde hans mått med kusin Sigrids mått och hon låg på samma mått när hon var 6 månader. Som sagt han är stor vår kille :)

Sen så gick vi och handlade, efter det så gick vi hem och åt mat. Sen så tog vi det lugnt resten av eftermiddagen fram tills kvällen då Neos farmor, farfar och faster kom på besök.

Vi åt pizza och Neo fick en massa fina kläder, sen sov de över här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar