torsdag 21 mars 2013

Bästa hjälpredan


Igår så hämtade jag och Tobias upp Neos kusin Ebba ifrån sexårsverksamheten och tog med henne hem, sen blev Tobias utringd på jobb så jag, Ebba och Neo blev ensamma. Så vi spenderade eftermiddagen med att kolla på film och äta mellis. 

Sen skulle jag ta Neo till BVC, för han har fått eksem över hela kroppen och vi var oroliga över ett smultronmärke. Så jag och Ebba klädde på oss, och hon hjälpte mig att hålla Neo medan jag tog upp vagnen ur förrådet. Det var otroligt skönt att ha en hjälpreda med, vet inte hur jag skulle kunnat klara det själv. 

Efter BVC så följde jag Ebba hem och fortsatte sen vidare till apoteket för att hämta ut salvor som Neo fått utskrivna. Jag fick stå i kö i mer än en halvtimme och Neo blev uttråkad ganska fort, så jag fick ha han på höften och barnvagnen i andra handen. När det väl var våran tur så fanns bara den ena av dem två salvorna inne. 

Sen gick jag och Neo till Tobias på jobbet innan vi gick hem tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar