måndag 21 januari 2013

BVC 6,5 veckor gammal och en video

Inatt så sov Neo från klockan 22.30 ända till 04.30, alltså 6 timmar i sträck! Vi var helt shockade när vi insåg hur lång tid som faktiskt hade gått! Känns jättebra att han börjat sova så pass länge. Jag tycker så synd om alla som har barn som är vakna på nätterna, är inte det minsta avundsjuk, det måste vara väldigt jobbigt.

Idag var det dags för ett besök på BVC och jag och Neo lyckades vara ute i god tid och kom inte sent den här gången. Inte helt oväntat så hade han gått upp en hel del. Här nedan så skrev jag hans vikt och längd vid tre tillfällen sen han föddes. Han har nästan gått upp 3 kilo sen födelsen.

Nyfödd:
Vikt: 3815 gram
Längd:: 54 cm

1 månad gammal:
Vikt: 5860 gram
Längd: 61 cm

(dagens mått)1 månad och 2 veckor gammal:
Vikt: 6590 gram
Längd: 62,5 cm

Sen så tänkte jag lägga upp en video som jag filmade ganska nyss. Neo har verkligen utvecklats mycket sen han föddes. Nu när han ligger i babygymmet så ser man att han verkligen är intresserad av sakerna och försöker slå på dem. För bara någon  vecka sen var det helt annorlunda. Tiden går verkligen fort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar