tisdag 15 januari 2013

Måste skriva av mig...

Jag har just nu lite problem. Jag har aldrig varit nöjd med min kropp, jag kan ärligt talat inte minnas en enda gång som jag tittat mig i spegeln och gillat vad jag sett, utan jag har alltid haft stora komplex.

Precis innan jag blev gravid så hade jag gått ner en hel del i vikt, men det gick jag ju väldigt snabbt upp igen. Och graviditeten lämnade också en hel del andra spår på min kropp. Bristningar över nästan hela kroppen, sen har jag också kvar påsmagen. Så just nu ser min kropp riktigt hemsk ut. Självklart så kom ju något underbart av graviditeten, vår underbara son. Och jag vet att man får betala ett pris för något så underbart. Men ändå så mår jag riktigt dåligt för min kropp. Jag tycker att det är lite orättvist, för det är bara kvinnans kropp som blir ful. Jag skäms verkligen för hur jag ser ut.

Det värsta med det hela är att amningen gör att jag får världens sötsug, hela graviditeten hade jag fruktsug och nu vill jag bara äta godis, chips, glass och dricka läsk. Det gör att jag mår ännu sämre.

Men som tur är så har jag Neo som kan trösta mig. Även om min kropp är hemsk så fick jag den bästa skatten, min fantastiska son.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar