måndag 7 januari 2013

Det där med att amma

Jag tänkte bara skriva av mig lite angående amning, hur jag tycker att det fungerar och hur det var i början.

Neo har aldrig haft svårt för att ta bröstet, han tog det på första försöket, likaså gjorde han med napp och flaska. Men det betyder inte att jag ändå tyckte det var helt lätt. De första dagarna eller snarare de första två veckorna, de var riktigt jobbiga. Jag hade svårt att få honom att ta rätt grepp, så bägge bröstvårtor blev helt såriga och ömma. En gång sprutade det tillochmed blod. Samtidigt så tyckte jag att det var svårt och jobbigt överhuvudtaget. Eftersom jag blev snittad så var jag väldigt mycket sängliggande och det enda jag gjorde var att amma kändes det som. När jag sen fick mjölkstockning en vecka efter vi kommit hem så kändes allt helt hopplöst, då var jag riktigt nära på att ge upp. Men jag fortsatte och nu fungerar det riktigt bra! Jag är faktiskt rätt stolt över att det funkar så bra efter en sån skakig start!

Just nu ligger lillen här och äter, när han är klar så ska vi nog sova lite mer hoppas jag. Bjuder på en bild från igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar