onsdag 30 januari 2013

Godmorgon världen

Igår kväll vid 23 ungefär så fick Neo sitt första utbrott eller vad man ska kalla det. Vi skulle ha i droppar i hans näsa och det vill han verkligen inte, så han gallskrek. Vi slutade ned dropparna och försökte ta upp han och lugna han lite med nappen och så, men han bara fortsatte skrika, första när jag väl fick fram bröstet och han fick suga så blev han lugn, stackaren :(

Men inatt har han sovit mycket bättre. Fyra timmar i sträck faktiskt. Tror att det beror på näsdropparna och nässugen. Kan inte vara lätt att vara så liten och förkyld. Men fastän han är lite förkyld så är han fortfarande väldigt glad. Och igår var första gången han verkligen skrek, annars brukar det bara vara lite gnäll och så.

En sak har jag upptäckt och det är att Neo aldrig sover längre än till klockan 7, han vaknar alltid runt den tiden. Men det är en ganska bra tid, jag lider då inte. Innan jag blev mamma så hade jag nog gärna sovit lite längre, men det räcker gott och väl till mig nu.

Nu ligger Neo här bredvid mig i soffan och sover, la ner honom här medan jag plockade fram kläder till honom och när han såg mig komma tillbaka så såg han helt nöjd ut, så himla söt! Det var inte meningen att han skulle sova nu, men han var nog lite trött. För när jag tagit klart bilderna på han så sov han, och inte tänker jag plocka upp honom då. Nej han får sova tills han själv vill komma upp.

2 kommentarer: