torsdag 31 januari 2013

Tankspridd...

Tankspridd som bara den!

Idag har tankarna bara virvlat omkring i mitt huvud. Just nu tänker jag mest på pengar. När jag blev gravid så hade Tobias en praktikplats som skulle leda till jobb, men han fick aldrig någon fast tjänst, utan enbart strö-tider. Sen så fick han helt plötsligt inga fler tider, men då fick han jobb på arbetsförmedlingen som någon slags assistent. Den tjänsten låg på 8 veckor och han slutade där på eftermiddagen innan förlossningen drog igång. Precis innan vi skulle ner till operationssalen för att göra kejsarsnittet så ringde hans chef och ville förlänga hans tjänst, då blev den förlängd tills imorgon. Så imorgon skulle Tobias blivit arbetslös, men idag blev tjänsten förlängd ytterligare 2 veckor. Så nu är jag nervös för vad som ska hända sen. Jag vet att vi kommer ha pengar så vi klarar oss även om han inte får något annat jobb, men det vore inte helt fel att ha lite pengar över i slutet av varje månad.

Om allt går som vi vill så ska vi nog flytta snart. Vi ska antagligen flytta till Karlskoga och jag längtar verkligen. Jag har aldrig velat bo här och nu ser det ut som att vi ska kunna ta oss härifrån vilket är skönt. Där får vi närmre till den riktiga "civilisationen" och sen så har vi fortfarande nära till min familj, vilket jag prioriterar. Det kommer nog bli superbra.

Idag så har jag och Neo umgåtts med min mamma. Det var riktigt kul, jag älskar min familj! Imorgon vill jag gärna åka dit igen, roligare att vara där än att vara här hela tiden. Men jag kan vara vart som helst bara jag får vara med min lilla Neo.

Nu ska jag pussa lite på han, så jag skriver nog mer först imorgon. Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar