måndag 21 januari 2013

Jag blir så arg!!!

Är det någonting som irriterar mig just nu så är det låten don't stop the party av Pitbull, eller själva låten är inte det som irriterar mig, utan det är videon.

Jag brukar sätta på MTV varje morgon, för att ha lite musik i bakgrunden mest. Men när den låten kommer så stänger jag ibland av. Jag hatar den av så många anledningar. De ser kvinnor som objekt, det är antagligen också väldigt osäkra unga tjejer som är med i videon, sen så är han så jävla snuskigt äcklig så han förtjänar en rak höger! Frågan är ju om han inte kan få tjejer utan att vifta med en sedelbunt? Jag trodde att vi var ett modernt samhälle som inte såg kvinnor som objekt.

Jag tycker också att MTV gör ett stort misstag som visar sånna här videos mitt på dagen och på så sätt exponerar barn för den här sexistiska bilden.

Nej fy skäms!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar