tisdag 15 januari 2013

Vår tisdag

Idag är det tisdag då. Jag vaknade runt tjugo i nio, då började Neo vakna till lite grann, men han sov ändå i tio minuter till. Och när han vaknade så hade han världens leende på sina läppar, så jag låg och pratade med honom i fem minuter innan vi gick upp. Sen var det den vanliga morgonproceduren.

Vid tjugo i elva kom min mor hit, sen kanske tio minuter senare så kom far också, sen åkte jag med dom hem till dom. Dit kom också min syster och systerdotter Sigrid. Sigrid älskar Neo och att hålla på med hans saker, idag tog hon på sig hans mössa och satte sig i hans bilstol! Så himla gulligt!


Sen efter att vi ätit så blev det dags att åka och hämta Tobias från jobbet för att sedan åka in till Karlskoga där jag skulle träffa läkaren som plockade ut Neo. Neo sov hela vägen in och hade det riktigt mysigt.



Läkarbesöket gick fort och bra. Han sa att Neo hade haft änglavakt, han hade sett många barn med enbart en knut på navelsträngen som inte klarat sig och vår lilla Neo hade både en knut och navelsträngen lindad fyra varv runt halsen. Han tyckte det var kul att se Neo igen. Sen så tog han av mitt förband och kollade ärret som hade läkt ihop jättefint! Ärret kommer knappt synas. Efter det så var vi färdiga och kunde åka hem igen. 

Nu vaknade Neo just och vill ha mat, men nyss låg han såhär mysigt på Tobias och sov. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar