torsdag 23 maj 2013

Alla sätt är bra...

... Utom dom dåliga...

Neo skriker i ungefär 45 minuter varje kväll när vi ska mata han med ersättning. Vi har provat alla möjliga saker. Jag ger honom flaskan, han gallskriker, Tobias ger honom flaskan, han gallskriker, jag går ut ur rummet och Tobias ger honom flaskan, han gallskriker.Vi har provat allt möjligt. Inget har funkat utan tillslut när han insett att han inte får äta tutte så har han tagit flaskan. Vi höll på att ge upp.

Men sen igår när vi hade gjort iordning ersättningen, då kom jag på en sak Neo brukar ju dricka vatten i flaska när han sitter upp? Så sagt och gjort så satt han i mitt knä och jag visade honom flaskan, låtsades smaka på den jag och lät sen honom prova, när han fått smak för det så la jag honom försiktigt ner och han fortsatte äta och åt upp hela innehållet i flaskan!

Alla sätt är bra utom dom dåliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar