fredag 31 maj 2013

Litet firande

På lördag så ska vi fira kusin Ebba, men eftersom hon fyllde år igår så ville vi i närmsta familjen fira henne lite då också. Vi åkte till Guldkringlan och fikade.

Det var mysigt och härligt väder.

Enda negativa var väl att det satt några högskoleelever vid bordet bredvid och kedjerökte, jag och Tobias försökte diskret påpeka att vi inte tyckte att det passade att de satt och rökte bredvid tre stycken barn men de bara fortsatte tända sina jäkla cigaretter. Jag tröttnade och sa högt "Nej, jag vill fan inte att mitt barn ska stå mitt i röken!" Sen gick jag bort en bit. Detta brydde dem inte det minsta utan de fortsatte tända cigaretter!!!

Jag vet att rökning inte är förbjuden på uteserveringar, men man kan faktiskt tänka lite på andra människor. Sitter det tre barn på hörnet mot dessa människor (vi alla i vårat sällskap satt vi vårt bord innan dessa högskoleelever kom dit) så behöver man faktiskt inte sitta och röka hela tiden. Så svårt är det inte att gå undan en bit!

Iallafall, det var annars väldigt trevligt och barnen hade roligt (Neo sov väl för det mesta men ändå)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar