måndag 20 maj 2013

Lite bloggtorka

Har haft en liten bloggpaus i helgen, det behövs nån gång ibland när man har mycket att göra.

I fredags hände inte mycket. Så har egentligen inget att säga om den dagen. Förutom då att Tobias gick risktvåan (halkan) på sin intensivkurs. Jag och Neo var bara hemma och Tobias kom hem redan vid 14.

I lördags så utmanade jag Tobias vem som kunde stå i plankan längst. Han vann ganska så överlägset, sen så gjorde han en massa armhävningar och jag försökte göra en enda men misslyckades totalt. Mitt i vårat "träningspass" så ringde Neos kusin Ebba från min mammas telefon och frågade om i ville åka hem till mamma och pappa. Vi skyndade och gjorde oss iordning, sen så åkte vi dit. Åt lunch och grillade sen på kvällen, helt underbart gott! Det var årets första grillning!

Vi gjorde som de flesta andra svenskar på lördagskvällen, bänkade oss framför tvn och kollade på ESC. Helt okay bidrag i år, men jag tycker definitivt att Robin borde ha kommit bättre till. Enligt mig så hade Sverige det bästa bidraget. Tycker synd om honom.

Igår hade vi fullt upp här hemma, städade och hade oss hela dagen. Flyttade undan flyttlådorna så vi slipper dom ett tag. Höll på att köpa en chipspåse igår kväll också, men vi klarade oss igenom begäret och känner oss nu stolta.

Vi har inte ätit chips och godis sen i februari (med undantag för typ tre godisbitar på påsk). Vi har slutat äta pizza och stora mål på kvällen (hände rätt ofta att det kunde bli potatis och köttbitar på kvällen, men det har vi bytt ut mot små mål som mackor och sånt). Vikten minskar och även måtten. Vi har sagt att vi inte ska äta pizza igen fören Tobias har fått sitt körkort, då ska vi ta en pizza för att fira.

Bilder från i lördags när Neo tog en eftermiddagslur hemma hos mormor och morfar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar