fredag 31 maj 2013

Hur har andra det?

Det är en sak som jag tänker på rätt ofta. Hur är andra människors parrelationer? Jag är väldigt intresserad av människors psyke och sånna här saker är vad som håller mig vaken om natten. Jag fascineras otroligt mycket av alla livsformer men just nu har jag hängt upp mig på just hur andra människors parrelationer ser ut.

Jag och Tobias har snart varit tillsammans i snart fem år. Under dessa fem år har mycket hänt, både bra och dåliga saker. (På söndag har vi faktiskt bott tillsammans i två år?!)
Allt eftersom tiden har gått så har vår relation blivit starkare. Inte så vanligt att ett par klarar att hålla ihop om de träffas när de är 15/16 år gamla. Mycket har ju hänt sen 2008 när vi blev tillsammans, men vi har växt tillsammans och inte växt ifrån varandra. 

Vi är bästa vänner jag och Tobias, jag tror minsann att vi vet det mesta om varandra och finns det något som man behöver prata om så vänder vi oss till varandra. Vi kan sitta och skratta och ha roligt, vi kan trösta varann, vi kan dela glädje och vi älskar varandra. Varken jag eller Tobias har inte särskilt många vänner, men när vi har varandra så spelar det inte en sån stor roll. Efter fem år så är våran relation starkare än någonsin och starkare lär den bli. 

Men jag undrar hur andra har det, kan de ligga och fnissa på kvällarna för något roligt som den andre sa, kan de berätta allt för varandra, kan de trösta varandra, älskar andra par varandra? 

Det är mycket tankar som virvlar omkring i ett huvud på en tjej med ADHD. 

Instagram bilder ifrån dagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar