fredag 10 maj 2013

Att försöka går alltid

Nu har jag verkligen tröttnat på Neos nattrutiner. Somnar, vaknar, gallskriker ända tills jag krånglat fram tutten, äter, somnar och vaknar efter tre timmar med samma gallskrik. Det blir mycket skrik och lite sömn.

Har sett att andras bebisar kan sova hela nätter efter några månader, men här blir nätterna bara sämre. Fler vakentimmar och färre sovtimmar.

Eftersom jag ändå helammat i fem månader så tänkte jag att jag kan prova att ge lite ersättning på kvällen, min mjölk kanske inte håller honom mätt. Och skulle det vara så att han fick mersmak på ersättningen så skulle inte det vara hemskt att sluta amma, om det innebar att vi fick sova mer på nätterna. 

Så nu på kvällen var vi och köpte ersättning, först fick han äta sig mätt på min mjölk för om vi bara skulle ge ersättning så finns det en risk för mjölkstockning igen, så han åt på tuttarna först.

En 45 minuter senare så började han bli lite trött så jag gjorde iordning en flaska till honom. 

Han ville inte alls ha, åt några klunkar och började leta efter tutten istället. Haha!
Kanske går bättre imorn, hoppas det iallafall. Nu sover han iallafall sött i sin säng och jag ska nu krypa ner i våran. 

Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Hej
    Har en tanke där på när han letar tutte. När jag försöker ge Lykke flaskan så går det också i några klunkar sedan slänger hon sig mot tutten. Men om någon annan ger flaskan så går det jätte bra. Kanske är det så att vi "luktar mjölk" och det distraherar? Kanske lättare om neos pappa ger flaskan? =)
    Bara en tanke. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jo du har helt rätt, han kan inte dela säng med mig för att han blir så störd av lukten, han vill bara suga då.

      Men jag har försökt vidare och nu tar han flaskan riktigt bra faktiskt :) Fastän jag håller den :)
      Tack för tipset! :D

      Radera