måndag 13 maj 2013

Ensamma igen

Tobias har ju varit hemma hos oss sen i februari, då han blev av med jobbet, med undantag för några få gånger då han jobbat på en fritidsgård. Men idag så var det bara jag och Neo igen.

Det är helt otroligt vilken skillnad det är på att vara själv mot att vara två. Jag är egentligen mycket mer effektiv när jag är själv. Man lär sig att ta vara på tiden. Jag förstår hur så många ensamstående klarar sig så bra, de lär sig.

Jag vek tvätt, städade lite, började pyssla med en stor låda att ha under skötbordet för blöjor, började stoppa in saker i tvättmaskinen och höll på för fullt. Äta i lugn och ro hann jag också med. Man måste bara lära sig att anpassa sig,

Självklart så är det skönt att vara två, men jag är nog mer effektiv när jag är själv.

Neo hade ingenting emot att han fick ligga i spjälsängen medan mamma plockade och höll på, hans fötter höll honom road.


Imorgon så ska jag och Neo gå och hälsa på mormor på jobbet och posta dopinbjudningarna. 

Men nu ska jag försöka få lilleman att sova för natten. Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar