måndag 20 maj 2013

Monday again


Såhär söt var Neo innan jag böt blöja och tog på han kläder imorse.

Nu var det måndag igen då och jag och Neo är ensamma igen, den här veckan är dock Tobias bara borta två dagar, idag och imorgon. Vi vaknade vid klockan sju, Tobias la ner Neo till mig vid sex-tiden, så vid klockan sju så började Neo vrida lite på sig. Men han sov tills kvart över sju. Därefter låg vi och myste till klockan åtta (Neo rev mamma och drog av en massa hår och skrattade medan han gjorde det, busungen).

Vid åtta så åt Neo, han åt enbart ett mål i natt och det var vid klockan tre. Sen gick vi upp eftersom Neo satt och klämde i mitt knä, tänkte att jag skulle passa på att smörja in honom och ta på honom kläder då, så jag la honom på filten vi har på¨golvet för morgon och kvällsbytet. 

Jag tar av honom pyjamasen och märker att jag är kladdig på handen jag håller pyjamasen i. Bajs, trevligt... Lägger undan bajspyjamasen och lägger Neo på sidan för att få en uppfattning om hur stort förödelsen är. Han har bajs på hela ryggen nästan... 

Neo har haft ont i magen i några dagar nu när han får så mycket fast föda. Så han har varit jättehård och har gråtit igenom bajsklämmandet. Hårt bajs var inte fallet idag...

Jag tror att bara själv bytet tog en halvtimme, då han två gånger bajsade utan blöja på också... Det är så jobbigt när man är ensam och han gör sånt, eftersom jag hade han på golvet så fanns det ju inga rena handdukar bredvid mig, utan jag fickspringa till skötbordet och hoppas på att han inte skulle lägga fötter eller händer i bajset. 

Efter mycket om och men så lyckades jag tvätta rent honom, smörja in hans eksem och få på honom en ren blöja och rena kläder. Sen fick jag äntligen äta frukost. 

Nu i skrivande stund så sover Neo i sin säng. Han brukar somna en två-tre timmar efter att vi har gått upp och då får mamma lite tid till att vakna till ordentligt. 

Hoppas ni får en bra dag!


Glad fastän han hade hela blöjan full i bajs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar