torsdag 9 maj 2013

Badrutiner



Neo är alltid så himla gullig efter att han har badat och jag virar in honom i hans ap-handduk. Tyckte han såg så söt ut när han satt där på min höft och kollade över axeln igår efter att han badat, så jag sa "skynda Tobias, hämta kameran!". Vilket jag ofta gör sen vi skaffade vår kamera, alltid finns det något att fota... Haha

Jag har tänkt på en sak med det här med bad, det är faktiskt riktigt svårt att veta allt. Hur ofta ska bebisar egentligen bada? Vi brukar försöka bada Neo runt 2 gånger i veckan, eftersom han har sån torr hud så vågar jag inte bada honom oftare. Nu när han varit sjuk så har han inte badat mycket alls, har hört att det inte är bra att bada då, men jag vet inte egentligen. 

Det är mycket som man inte vet utan får chansa sig fram till, eller googla, vilket jag inte rekommenderar, för där får man fram allt möjligt skit. 

Men jag tror att två gånger i veckan är bra med hans hud, det är ju knappast som att han blir extremt smutsig eller så. 

2 kommentarer: