onsdag 1 maj 2013

Känner mig rätt duktigt

Jag känner mig faktiskt rätt så duktig, jag har nu två sorters puréer i frysen. Jag har delat upp i portioner med hjälp av isbits-formar. Han har nu ärtpuré och potatis- och morotspuré i frysen. Känns riktigt skönt att ha färdigt i frysen. Ska göra en eller två sorter till och frysa in någon annan dag. Neo älskar verkligen puré och gröt. Han mumsar in och gapar efter mer och när det tar slut så vill han ha mer! Haha!

Stackarn är dock fortfarande förkyld. Väldigt förkyld, han har hostat upp slem ( på Tobias! Haha ) och han har fått Alvedon för att han varit så gnällig. Men nu verkar det som att det börjat verka. För nu vilar han tryggt här hos mig.



2 kommentarer:

  1. Fin blogg! Kul att våra bebisar är lika gamla :)
    Vi har inte börjat med smakportioner än men ska börja nu i veckan. Har själv en liten bildblogg där jag har kul www.babylife.blogg.se
    Kommer följa er nu
    Ha d så underbart och mysigt
    Lali

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, kul att du tycker det :) Men det var ju kul att de är lika gamla! :)
      Det är superspännande att börja ge smakportioner, speciellt om de gillar det, haha. Jag ska självklart kolla in din blogg.

      Ha det bra och underbart själv, trevlig helg! :)

      Radera