onsdag 8 maj 2013

Början på långhelgen




Då har den här härliga långhelgen i maj börjat då. Idag har vi gjort ganska mycket med tanke på att det känns som att vi inte gjort någonting. Kanske låter konstigt men vi har egentligen inte gjort något av "värde". 

Vi började dagen med att mysa i sängen alla tre, så härligt när vi båda är hemma med Neo och kan ta vara på tiden ordentligt. Kul för Tobias att han också får uppleva den här fina tiden även om det innebär mindre pengar i kassan.

Sen efter att vi varit uppe ett tag och Neo fått kläder på sig så tog vi med honom in i sovrummet och gjorde en rulle av täcket som han kunde has om stöd om han skulle falla när han sitter själv. Men efter ett tag så tröttnade Neo och jag lutade honom då en stund, svårt måste jag påstå med en kille som vill sitta hela tiden fastän han tycker det är jobbigt, men efter ett tag lyckades jag få honom att luta sig tillbaka. Då kunda han leka med sin fina pingu-pekbok som han älskar. Han drog i den som ett dragspel och skakade den rejält, såg väldigt lustigt ut. Han är så engagerad i allt han gör, ser ut som att han verkligen går in för det... haha

När han låg där så fint så passade mamman på att fota lillkillen lite grann, alltid roligt att ta kort på honom när han gör nya grejer och jag hade inga bilder på när han sitter/ligger så. Att ha en bra kamera som nybliven förälder är så himla skönt!

Sen så har vi handlat, fått hem ett paket ifrån tradera med en body som vi beställt, tagit det lugnt, lekt, badat Neo, hjälpt pappa Tobias att plugga, både hans programmeringskurs och hans teori till körkortet. Så vi har egentligen gjort ganska mycket idag, för att vara förkylda och så tycker jag nog.

  Neo somnade i min famn för över en timme sen och ligger och sussar så gott i sin spjälsäng, nu hoppas vi på en bra natt! Läste mina inlägg från slutet av jan, början av feb, då så vaknade han en gång varje natt, önskar att det vore likadant nu, det var rs-viruset som gav honom knasiga nattrutiner. En vanlig nattrutin så vaknar han två-tre gånger per natt och ibland så kan det bli hela fyra nattamningar. Försöker ge honom nappen istället, men han vill äta och blir inte nöjd fören han får äta så, jobbiga nätter börjar bli en vana här hos oss. 

Nu ska jag nog också ta och krypa ner i sängen, tänkte bara ta lite tid till att kolla runt på internet en stund först, nu när han ändå sover så får jag passa på. 

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar