lördag 11 maj 2013

Man behöver ju inte förgifta andra

Såg just att blondinbella skrev att hon fick cigarettrök på sig på en uteservering och hon har astma vilket gjorde det jobbigt för henne. Hon tyckte även att det borde finnas cigarettfria uteserveringar och jag håller med henne fullständigt.

Jag har inget emot rökare i sig, visst vill ni röka och förstöra era lungor osv, så är det väl erat problem. MEN, man behöver inte gå runt och förgifta andra. Ska man röka så behöver man inte stå bland en massa andra människor.

Och att rökare måste tända en cigg när de sitter på en uteservering är ju väldigt konstigt, de sitter inne hela vintrarna och där får de ju inte tända cigaretterna, men så fort de kommer ut då måste de ha en cigg till kaffet/maten.

Jag lider verkligen med er människor som har astma. Tobias har ganska svår astma och han får jättesvårt att andas om han får in rökluft i lungorna, därför kan vi nästan aldrig sitta på uteserveringar. Så då blir alltså vi människor som inte förgiftar våra kroppar tvingade att sitta inne, när det kanske är fint och härligt väder ute så att man gärna skulle vilja sitta ute.

Varför ska vi bli straffade för att de förgiftar sina kroppar, och varför i hela friden ska de bli gynnade?

När jag var gravid så var jag extra noggrann med att akta mig från cigarettrök, men folk är så otroligt oförskämda, det var folk som ställde sig bredvid mig och tände en cigg, fastän jag gick runt med en stor mage. Så respektlöst!

Man behöver ju faktiskt inte förgifta andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar