söndag 12 maj 2013

Kvällstankar

Bild från när Neo fick ett härligt bad efter grötkladd vid middagen idag.

Idag har vi inte gjort särskilt mycket, mest varit hemma.

Neo har ätit morotspuré till lunch och sen ett mål med gröt till kvällen samt en flaska ersättning så att han förhoppningsvis ska sova bättre.Hade tänkt att långsamt fasa ut amningen då Neo inte längre blir nöjd med det. Han är för nyfiken på annat och tycker inte om att ligga vid bröstet. Men jag ska försöka amma de flesta målen fram tills han är 6 månader iallafall. Det är ju inte sån lång tid kvar tills dess, så tre veckor till så får han nöja sig med tutten, sen så kommer det ju att ta tid att avveckla amningen, det kan man ju inte göra över en dag bara, utan man får fasa ut det långsamt. 

Huvudsaken är att jag och Neo mår bra och just nu fungerar inte amningen för oss, den har varit super tidigare, men nu gör han sår för att han suger för hårt och sliter och drar, så jag har ont nästan hela tiden, och Neo kan inte heller koncentrera sig på bröstet utan vill kolla på omgivningen. 

Vi var hemma hos mina föräldrar idag på eftermiddagen och Neo fick mycket umgängestid med mormor, det tyckte han om väldigt mycket, han var så glad så. Vill ju att han ska kunna vara med andra än mig också.

Nu ska vi gå och lägga oss, imorgon börjar Tobias på en intensivkurs för att ta körkort, så då ä jag och Neo ensamma. Blir nog en sitta-inne-och-mysa-dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar